Biernieuws mei 2012

Deze pagina bevat nieuwsfeiten uit de bier- en brouwerijwereld. Mocht je een interessant nieuwtje weten op bier- en/of brouwerijgebied, laat het ons dan weten! Je bijdrage wordt bijzonder op prijs gesteld. Email naar: webmaster@bav.nl


Bierbrouwerij De Eem zoekt vrienden

30 mei 2012 - Sinds 2006 timmert Bierbrouwerij De Eem flink aan de weg.
De Eem is een zgn huurbrouwerij. Brouwer/eigenaar Ruud van Moorst heeft onder andere gebrouwen bij Brouwerij De Prael in Amsterdam en Brouwerij Praght in Dronten. Momenteel brouwt hij zijn bieren bij de Scheldebrouwerij in Meer (B) en bij Sallands Landbier in Raalte.
De vraag naar de Eembieren groeit de laatste jaren fors. Om de financiering sluitend te maken, geeft Brouwerij De Eem nu obligaties uit. Koop een obligatie en word ook “Vriend van de Eem”. Behalve rente, ontvangt u jaarlijks een exclusief gebrouwen obligatiebier. Bovendien profiteren de obligatiehouders van diverse privileges. Kijk voor meer informatie op: www.bierbrouwerijdeeem.nl en help Bierbrouwerij de Eem met de realisatie van haar droom. Proost!

bron: Ruud van Moorst


Duits en Lauret brouwden meest gewaardeerde bier van de provincie Utrecht 2012

30 mei 2012 - Op het sfeervolle terrein van houtzaagmolen De Ster in Utrecht vond afgelopen zaterdagmiddag het 2e Utrechtse Bierbrouwersfestival plaats. Met zo’n 1500 bezoekers was het festival nog drukker bezocht dan vorig jaar. De bezoekers konden een keuze maken uit ongeveer 25 speciaalbieren, geschonken door acht brouwerijen uit de provincie Utrecht.
Behalve met lekkere bieren werden de bezoekers ook verwend met bijpassende hapjes van Utrechtse bodem. Het mooie weer, de passende livemuziek en de historische ambiance - met een draaiende molen - deden de rest. De sfeer was ondanks de drukte buitengewoon ontspannen. Ook op het einde van de middag, toen de eerste brouwerijen door hun bier heen waren en de rijen bij de overige brouwers steeds langer werden.
Hoogtepunt van de middag was de bekendmaking van het ‘Meest Gewaardeerde Bier van de provincie Utrecht’. De jury van negen bierkenners was dit jaar unaniem: winnaar werd Brouwerij Duits & Lauret uit Vleuten met hun stoutbier. Vorig jaar streek brouwerij Maximus uit Leidsche Rijn met de eer. Naast deze twee brouwerijen waren dit jaar ook aanwezig: De Leckere, Oudaen en Rooie Dop uit Utrecht, De Eem uit Amersfoort, Valleibieren uit Leusden en het Houtens Brouw Collectief. De brouwers uit Houten zijn tevens de organisatoren van het festival.

bron: Jan Ausems


Hertog Jan Grand Prestige wint award

30 mei 2012 - In het eerste weekend van mei heeft in Boulder (Colorado) de World Beer Cup plaats gevonden. Deze 9de editie van de World Beer Cup gaf 799 brouwerijen, uit in totaal 54 landen, de mogelijkheid om hun bier te presenteren. In totaal waren er 95 verschillende bier categorieën, waarbij er in elke categorie plaats was voor een gouden, zilveren of bronzen medaile.
Hertog Jan heeft met zijn Grand Prestige de bronzen award gewonnen in de categorie Best Belgian-Style Strong Dark Ale en laat daarmee zo’n 38 concurrenten achter zich.
Hertog Jan heeft dit jaar een speciale vaderdagactie. Je reserveert een genummerde en persoonlijke fles Grand Prestige. Grand Prestige is het mooiste bier van Hertog Jan, ook wel Gerstewijn genoemd. De 75cl fles Grand Prestige ligt vervolgens in de kelders van de Hertog Jan brouwerij te Arcen op jou te wachten. Je ontvangt per post een authentiek certificaat om op vaderdag zelf aan de gelukkige te overhandigen. Het certificaat geeft bovendien recht op een rondleiding voor twee personen door de brouwerij. Kom dus samen genieten van een bezoek aan de Hertog Jan brouwerij in Arcen en geniet thuis nog even na van de heerlijke fles Grand Prestige. Het certificaat kan de komende acht jaar nog verzilverd worden, zo lang kan de fles namelijk blijven liggen. Maar zo lang hoef je natuurlijk niet te wachten!

bron: Hertog Jan


Asten krijgt eigen Asten 800 bier

16 mei 2012 - De feestelijkheden rond Asten klinkt als een Klok en Asten 800 jaar gaan op donderdag 17 mei van start.
Die avond zal tevens het Asten 800 bier worden gepresenteerd. De initiatiefnemers zullen het eerste Asten 800-biertje aanbieden aan het gemeentebestuur van Asten in het kader van het 800-jarig bestaan.
Wethouder Jac van Bussel zal dit namens het gemeentebestuur in ontvangst nemen. De presentatie staat gepland omstreeks 22.30 uur.
Met behulp van Multi Bier Asten werd een Belgische brouwerij gevonden die een uniek bier wilde brouwen speciaal voor deze memorabele gebeurtenis, een bier dat zichzelf mooi presenteert, geschikt is voor de liefhebber en een feest om te drinken.
De organisatie zal dit jubileumbier tijdens de feestweek lanceren en het bier zal binnenkort ook verkrijgbaar zijn bij diverse winkels en horecagelegenheden in Asten.
Door de stichting organisatie Asten 800 is er een fonds opgericht ten behoeve van een goed doel. Van iedere verkochte fles Asten 800 bier wordt er een bedrag gestort in dit fonds.
Aan het einde van het jaar zal het totaalbedrag bekend gemaakt worden en geschonken worden aan een goed doel. Zo steunen de kopers naast het initiatief ook nog een goed doel.

bron: Siris


Tilburger brouwt beste hobby-bier

16 mei 2012 - Marc Vriens uit Tilburg brouwt het beste hobby-bier van Nederland. Dat is de uitkomst van een wedstrijd van bierbrouwerij Brand uit Wijlre.
Aan de wedstrijd deden 63 Nederlandse hobby-brouwers mee. Zaterdagavond werd de uitslag bekend gemaakt. Volgens de jury is het pilsener van Vriens heel goed in balans, lekker hoppig en het heeft een fijnbloemige neus. "Het was niet eenvoudig om een eerste plaats te kiezen, maar uiteindelijk gekozen voor het meest uitdagende bier." aldus de jury.
Het Tilburgse bier wordt dit najaar eenmalig gebrouwen door Brand. Het is dan verkrijgbaar bij de supermarkten van Jan Linders en de slijterijen van Mitra.

bron: L1


Liefde voor sport verenigt Heineken en RTL

15 mei 2012 - Heineken Nederland en RTL Nederland gaan een intensief partnership aan op het gebied van sport- en publieksevenementen. Het betreft een langdurige samenwerking over een breed aantal programma’s. Onder de noemer ‘RTL Viert De Zomer’ starten de partners deze zomer vanaf 4 juni al met de RTL 4-programma’s VI Oranje, direct gevolgd door Tour du Jour en daarna De Spelen, dat live vanuit het Holland Heineken House in Londen wordt uitgezonden. Daarnaast verbindt Amstel, één van de biermerken van Nederlands’ grootste bierbrouwer, met ingang van het nieuwe voetbalseizoen haar naam aan het RTL 7-programma Voetbal International.

Hans Böhm, Marketing Directeur van Heineken Nederland, licht toe: “RTL en Heineken vinden elkaar op het snijvlak van sport en entertainment; op die momenten dat er naar sport wordt gekeken onder het genot van een lekker biertje. Maar natuurlijk ook als er sportprestaties gevierd kunnen worden, zoals in het Holland Heineken House.“

bron: Heineken


Vijfhoek presenteert eigen bier en wijn

15 mei 2012 - De horeca van de Vijfhoek presenteert dit voorjaar een eigen Vijfhoekwijn en een Vijfhoek Blond Bier. Het idee is dat een gast, die uitgaat in de gezelligste wijk van Haarlem (de Vijfhoek), in elk café of restaurant dezelfde wijn of hetzelfde bier kan bestellen. Noem het even het specifieke Vijfhoek gevoel. Volgens insiders heeft nog geen andere wijk in Nederland zijn eigen wijn en bier.
Het Vijfhoek Blond Bier is een kwaliteitsbier dat gebrouwen wordt door Jopen BV. Jopen is gespecialiseerd in het brouwen van traditioneel Nederlandse speciaalbieren en heeft haar thuisbasis de Jopenkerk in de Vijfhoek. Vijfhoek Blond zal exclusief worden gedistribueerd door Melgers Wijn en Dranken

bron: Jopen


Houtens Honingbier valt erg in de smaak!

15 mei 2012 - In Eetcafé De Kleine Geer in Houten vond een historische bijeenkomst plaats. In aanwezigheid van een veertigtal genodigden en bierliefhebbers presenteerde het Houtens Brouw Collectief hun Houtense Honingbier ‘2B’. De laatste keer dat een echt Houtens bier werd gebrouwen was zo’n 300 jaar geleden.

Na een informatieve en historische inleiding van de brouwers werd het eerste flesje Honingbier ontkurkt en aangeboden aan de Houtense broers Jan en Henk Vernooij. Jan Vernooij is uitbater van Eetcafé De Kleine Geer en Henk Vernooij runt met een collega de Houtense imkerij ‘Two Bee’. Het honingbier ‘2B’ is vernoemd naar de imkerij, die de honing voor het bier leverde. Hierna gingen de brouwers zelf rond met de bierkan om de glazen van de aanwezigen te vullen. Bier schenken ‘uit de kan’ was vroeger heel gebruikelijk en het in ere herstellen van deze sympathieke traditie werd door de gasten duidelijk op prijs gesteld.

Het amberkleurige bier is mooi helder, heeft een fijn schuimkraagje en is eerder fris dan zoet. Het is wel een behoorlijk zwaar, dus ‘koppig’ biertje. In de nasmaak komen de honingtonen en een licht bittertje naar boven. Zonder meer een heel eigen, ‘Houtens’ bier.
Het laatste Houtense bier werd waarschijnlijk in 1702 gebrouwen in herberg De Roskam. Ook in De Geer heeft in de 17e eeuw een brouwhuys gestaan. Plattelandsherbergen hadden toen vaak een eigen brouwerij.

bron: Houtens Brouw Collectief


19 en 20 mei 2012: Ruim 60 Nederlandse brouwerijen openen deuren voor publiek

15 mei 2012 - Op zaterdag 19 en zondag 20 mei 2012 kan de bierliefhebber bij ruim 60 Nederlandse bierbrouwerijen een kijkje nemen achter de schermen. De Nederlandse Brouwerijdagen zijn dit jaar onderdeel van de Week van het Nederlandse Bier. Het aantal bierbrouwerijen in Nederland (met en zonder eigen ketels) stijgt de laatste jaren sterk en is sinds 2009 met 50% gegroeid naar 132 brouwerijen in mei 2012. Al die grote en kleine brouwerijen maken heel veel verschillende bieren in allerlei uiteenlopende smaken.

Maak kennis met de bieren en de brouwers op zaterdag 19 en zondag 20 mei 2012. Ruim 60 brouwerijen in het hele land stellen hun bierbrouwerij, proeflokaal en locatie open voor het publiek. Daarmee is het record van 50 deelnemers in 2011 ruimschoots overtroffen!
De brouwerijen organiseren onder andere demonstraties, proeverijen en rondleidingen.

U bent welkom in Almere, Amersfoort, Amsterdam (5x), Apeldoorn (2x), Arcen, Arnhem, Berghem, Berkel-Enschot, Bodegraven, Bolsward, Budel, Coevorden, De Meern (2x), Delft, Den Haag, Den Ham, Den Hoorn, Ede, Egmond-Binnen, Enschede, Ermelo, Geldrop, Gramsbergen, Groningen (2x), Gulpen, Haarlem, Hengelo, Heukelum, Heumen, Hillegom, Hilvarenbeek, Houten, Jabeek, Kamperland, Leiden, Leusden, Lieshout, Limmen, Midden-Beemster, Nagele, Nijmegen, Oijen, Ommen, Oosterhout, Oud-Beijerland, Oudeschild, Raalte, Rha, Rotterdam, Schijndel, ‘s-Hertogenbosch, Sint-Michielsgestel, Uithoorn, Utrecht, Veenhuizen, Venray, Vleuten, Zaandam, Zutphen en Zwolle.

bron: KBC


17 mei 2012: Vrouwen toosten op bier

15 mei 2012 - Vele bierdrinkende vrouwen hebben zich inmiddels aangemeld om aanstaande donderdag 17 mei 2012 een biertoost uit te brengen. Tijdens de Week van het Nederlandse Bier heeft biervrouw Fiona de Lange alle vrouwen van Nederland uitgenodigd om bij Brouwerij De Prael in Amsterdam om 16.00 uur van haar één bier te komen drinken. De toost maakt zichtbaar dat veel vrouwen vandaag de dag bier drinken.

Fiona de Lange: “Ruim 30% van de vrouwen drinkt bier. In een teruglopende pilsmarkt is de vrouw dus een belangrijke doelgroep voor bierbrouwers. En dan niet voor het drinken van zoete bieren, want daar gaat ’t echt fout. Met bierenvrouw.nl organiseer ik onafhankelijke bierevenementen voor vrouwen om hen kennis te laten maken met bier. Tegelijkertijd wordt een kwalitatief onderzoek gehouden naar de smaakvoorkeur van vrouwen. Inmiddels is data beschikbaar van circa 350 vrouwen waaruit blijkt dat er geen één type smaak specifiek voor vrouwen is. Keer op keer wordt dit bevestigd. Net als bij koffie is het belangrijk dat brouwers stoppen met de man/vrouw-benadering en de focus leggen op het product en de verschillende smaken. Daar ligt het onderscheid. Niet bij de man of vrouw! Met een biertoost met verschillende vrouwen uit heel Nederland maken we graag dit statement tijdens de Week van het Nederlandse Bier!”

bron: Fiona de Lange


Grolsch laat zich horen voor Oranje met ‘plop’ versie volkslied

15 mei 2012 - Grolsch wenst in haar nieuwe EK-commercial het Nederlands elftal succes met een eigen versie van het Wilhelmus. Speciaal voor het EK 2012 worden het aanstekelijke ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles en de bekendste tonen van de komende voetbalzomer samengebracht. Een commercial over lekker bier en tegelijkertijd een steunbetuiging aan Oranje. Want Grolsch klinkt nou eenmaal lekkerder, ook tijdens het EK. De commercial met het “Plop-Wilhelmus” is vanaf maandag 21 mei op televisie te zien.

De wedstrijd begint. Onze jongens staan op het veld. Maar eerst: het Wilhelmus. In de nieuwe commercial krijgt het Nederlandse volkslied begeleiding van het bekende ‘plop’ geluid van de Grolsch beugelfles. Oranjefans staan zij aan zij, openen één voor één hun Grolsch beugel en creëren zo de ‘plop’ versie van het Wilhelmus. De kijker volgt het plopgeluid door het buurtcafé, naar buiten tot in de woonkamers van Grolsch liefhebbers. De EK-commercial sluit perfect aan bij de pay-off van de nieuwe Grolsch merkcampagne: ‘Grolsch, het klinkt al lekkerder!’

bron: Grolsch


Stella brengt perencider uit

15 mei 2012 - Ruim een jaar na de lancering van Stella Artois Cidre lanceert brouwer AB InBev ook perencider op de Britse markt. Ook de nieuwe Stella Artois Cidre Pear zal volledig in België geproduceerd worden, zo werd vernomen bij AB InBev. De perencider komt de komende weken in de Britse pubs en winkels. Hij zal verkocht worden in flessen van 568 ml.

Met het bewezen succes van Stella Artois Cidre en met de onderzoeksresultaten voor Stella Artrois Cidre Pear, verwachten we dat onze nieuwe variant een verdere impuls zal geven aan de cider-categorie, zegt marketingdirecteur James Watson in The Grocer.

bron: De Standaard


Brouwerij Emelisse vergroot capaciteit

7 mei 2012 - Brouwerij Emelisse in Kamperland gaat de productie uitbreiden. De Zeeuwse brouwer van speciaalbieren produceert nu jaarlijks zo’n 1500 hectoliter en gaat daar deze week 80.000 liter aan toevoegen. Tijdens de Week van het Nederlandse Bier, van 10 tot en met 17 mei, wordt dagelijks om 15.30 uur een gratis rondleiding aangeboden. Emelisse brouwt speciaalbier onder eigen naam en verkoopt naast Nederland ook in de Verenigde Staten, Italië, Spanje, Noorwegen, Zweden, Finland en Frankrijk.

bron: Misset Horeca


Amstel viert kampioenschap Ajax met gelimiteerde oplage kampioensblikken

6 mei 2012 - Amstel Bier, trotse sponsor van Ajax, brengt ter gelegenheid van het 31ste landskampioenschap van de Amsterdamse club een speciaal kampioensblik uit. Het blikje Amstel bier bevat aan de onderkant een gegraveerde replica van de kampioensschaal die Ajax gisteravond in ontvangst mocht nemen. Het speciale jubileumblik verschijnt in een gelimiteerde oplage van 2400 stuks en is vanaf vandaag uitsluitend verkrijgbaar bij aanschaf van een kratje Amstel bier in geselecteerde filialen van Albert Heijn in Amsterdam.

Het speciale kampioensblik is verkrijgbaar in de Albert Heijn vestigingen aan de Eerste van Swindenstraat, Elandsgracht 13, Frederik Hendrikstraat 83 en de Kleine Wittenburgstraat 18 in Amsterdam.

Collectors item
“Het kampioensblik lijkt op het eerste oog een ‘normaal’ blikje, maar bevat een speciale verrassing voor Ajax supporters. Op de onderkant staat namelijk een prachtige replica van de kampioensschaal gegraveerd. Het blikje is in gelimiteerde oplage gemaakt en dus een echt collectors item”, vertelt Marketing Manager van Amstel, Maud Meijboom. “Amstel is al jaren nauw verbonden aan voetbal. Met deze kampioensblikken willen we samen met de fans van Ajax proosten op de overwinning.”

bron: Amstel


Heineken introduceert het Rugnummer-shirt.

1 mei 2012 - Zoeterwoude. Heineken introduceert Heineken Rugnummers. Een bijzondere campagne waarbij iedereen bij aanschaf van een kratje Heineken, het speciale Rugnummer-shirt met daarop een uniek nummer krijgt. Door dit nummer op facebook.com/Heineken te koppelen aan het persoonlijke Facebook-profiel, heeft elke voetballiefhebber dagelijks de mogelijkheid om tickets voor wedstrijden van Oranje te winnen. Het enige wat Oranje-fans daarvoor moeten doen is het uploaden van een foto of video van een legendarische supportersactie. Het Heineken Rugnummer-shirt is vanaf begin mei in de Nederlandse supermarkten te verkrijgen bij aanschaf van een krat Heineken voorzien van de speciale actiecover.

De meest legendarische en ludieke acties op de speciale Rugnummers-app op de Facebook-pagina van Heineken, worden dagelijks beloond met tickets voor wedstrijden van Oranje. De vakjury bestaat o.a. uit DJ Laidback Luke en EK ’88 winnaar Ronald Koeman. Koeman en Laidback Luke spelen ook mee in de commercial die de Heineken Rugnummers-campagne ondersteunt. De theme song is het nummer “We Are The Stars”, een speciaal door Laidback Luke gemaakte track. Vanaf 2 mei is de commercial op tv te zien.

Het Heineken Rugnummer-shirt ligt officieel vanaf begin mei in de winkels en verschijnt in een oplage van 500.000. Daarnaast is het shirt beschikbaar via een actie in meer dan 1000 horecazaken door heel Nederland. De allereerste 200 shirts worden op 2 mei om 07:30 uur in de ochtend uitgedeeld bij C1000 De Jong in Leiderdorp.

bron: Heineken


Grolsch organiseert Brouwerijdagen op 18 en 19 mei

1 mei 2012 - Vrijdag 18 en zaterdag 19 mei aanstaande zijn de deuren van de Grolsche Bierbrouwerij in Enschede geopend voor geïnteresseerden. Grolsch organiseert dan de eerste Grolsch Brouwerijdagen. Met een uitgebreide rondleiding en tal van activiteiten in de brouwerij kunnen consumenten alles te weten komen over bier, het brouwen en bottelen van bier en de smaak van Grolsch. De Grolsch Brouwerijdagen worden georganiseerd in het kader van de allereerste Week van het Nederlandse Bier.

De Grolsch Brouwerijdagen staan volledig in het teken van de smaak van bier en dan specifiek de smaak van Grolsch. Tijdens de uitgebreide rondleiding krijgt men informatie over de karakteristieke pilssmaak, de unieke beugelfles en het brouwen, bottelen en distribueren van bier. Bezoekers kunnen in de rijke reclamehistorie van Grolsch duiken of een bezoek brengen aan de tentoonstelling Grolsch Living History. Tijdens een workshop over de smaak van Grolsch geven Grolsch medewerkers uitleg over de ingrediënten van bier en hoe je het best bier kunt proeven. Uiteraard is er gelegenheid om enkele Grolsch bieren zelf te proeven en rond te kijken in de Grolsch shop.

Aanmelden
De Grolsche Bierbrouwerij is tijdens de Brouwerijdagen op 18 en 19 mei geopend voor publiek van 09.30 tot 18.30 uur. Consumenten die interesse hebben om de Grolsch Brouwerijdagen te bezoeken dienen zich van tevoren aan te melden via telefoonnummer 053 48 33 442. Het aantal toegangskaarten is namelijk beperkt. De toegangsprijs is 5 euro per persoon (inclusief twee consumpties). Jongeren in de leeftijd van 12 tot en met 18 jaar zijn welkom onder begeleiding van een volwassene.

bron: Grolsch


Miss bier Nederland geeft alle vrouwen van Nederland een bierrondje

1 mei 2012 - In de Week van het Nederlandse Bier nodigt biervrouw Fiona de Lange alle vrouwen van Nederland uit om op 17 mei 2012 bij Brouwerij De Prael in Amsterdam om 16.00 uur van haar één bier te komen drinken. Door met honderden vrouwen een toost uit te brengen vestigen we niet alleen een record maar laten we de Nederlandse en zelfs internationale brouwwereld zien dat veel vrouwen vandaag de dag bier drinken.

Fiona de Lange: “Ruim 30% van de vrouwen drinkt bier. In een teruglopende pilsmarkt is de vrouw dus een belangrijke doelgroep voor bierbrouwers. En dan niet voor het drinken van zoete bieren, want daar gaat ’t echt fout. Met bierenvrouw.nl organiseer ik onafhankelijke bierevenementen voor vrouwen om hen kennis te laten maken met bier. Tegelijkertijd wordt een kwalitatief onderzoek gehouden naar de smaakvoorkeur van vrouwen. Inmiddels is data beschikbaar van circa 350 vrouwen waaruit blijkt dat er geen één type smaak specifiek voor vrouwen is. Keer op keer wordt dit bevestigd. Net als bij koffie is het belangrijk dat brouwers stoppen met de man/vrouw-benadering en de focus leggen op het product en de verschillende smaken. Daar ligt het onderscheid. Niet bij de man of vrouw! Met een biertoost met verschillende vrouwen uit heel Nederland maken we graag dit statement tijdens de Week van het Nederlandse Bier!

bron: Fiona de Lange


Lean and Green awards stimulans voor AB Inbev

1 mei 2012 - Bierbrouwer AB InBev, brouwer van onder andere Hertog Jan, Jupiler, Dommelsch, Hoegaarden en Leffe, heeft de Lean and Green Award 2012 in ontvangst mogen nemen. De award, die jaarlijks door het Connektprogramma ‘Duurzame Logistiek’ wordt uitgereikt, is een beloning voor bedrijven die zich inzetten om hun logistieke proces te verduurzamen.

ABInBev heeft in 2010 vastgelegd om binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met minimaal 25% terug te dringen. In de periode 2010-2011 lukte het de bierbrouwer al om een reductie van ruim 11% te bewerkstelligen, onder andere door interne aanpassingen in het productie- en distributieproces. Zo heeft de brouwer het aantal gereden kilometers per geleverde hectoliter bier verlaagd en de routeplanning geoptimaliseerd. De initiatieven met een Lean and Green-karakter zijn een geïntegreerd onderdeel van de veelomvattende MVO-inspanningen van AB InBev, genaamd ‘ Better World’.

De toekenning van de Lean and Green Award is voor AB InBev een opmaat tot meer. De award wordt dan ook niet beschouwd als een bekroning, maar als een startpunt voor een groeiend bewustzijn. AB InBev streeft ernaar om het beste bierbedrijf in een betere wereld te zijn en ontwikkelt initiatieven die een positieve impact hebben op de leefomgeving van zijn medewerkers, consumenten en aandeelhouders.

bron: AB Inbev


De Hotels van Oranje en AB InBev slaan handen ineen

1 mei 2012 - Sinds 1 maart 2012 hebben de Hotels van Oranje, een van Nederlands meest toonaangevende 5***** Hotels en AB InBev, ’s werelds grootste bierbrouwerij besloten om een samenwerkingsverband aan te gaan. De biermerken van AB InBev hebben dezelfde karakteristieken en uitstraling als de Hotels van Oranje. Hoogstpersoonlijk, passie, maar ook vriendschap en fun staan centraal voor allebei.
Vanaf 1 maart j.l.. kunnen de gasten genieten van een heerlijk glas Hertog Jan en Jupiler en de mooie speciaalbieren van AB InBev, zoals Hoegaarden en Leffe. De Hotels van Oranje zijn de eerste 5 sterren hotels in Nederland dat Hertog Jan bier op de tap heeft.

In de toekomst willen de Hotels van Oranje en AB InBev het accent leggen op de business to business markt. Ook wordt de prachtige locatie van het hotel gebruikt voor fantastische evenementen, zoals de Jupiler League Gouden Stier uitreiking in Beachclub O. van de Hotels van Oranje. Beide partijen zien veel meerwaarde in de samenwerking en beginnen hier dan ook vol enthousiasme aan, zoals algemeen directeur Jaap Liethof sprak over een ‘vruchtbare samenwerking’.

bron: AB Inbev


Kies hieronder een maand voor het biernieuws van afgelopen maanden: